КЛАСна РОДИНА

Субота, 18.11.2017, 01:52

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Обмін досвідом » МОКРЕЦЬКА Л. Т.

Урок-узагальнення по темі "Односкладні речення"

ТЕМА: ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ. ВИКОРИСТАННЯ
ОДНОСКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ У МОВЛЕННІ, ЗОКРЕМА В ПОЕЗІЇ Т. МОКРЕЦЬКОЇ.

МЕТА: 1. НАВЧАЛЬНА:

УЗАГАЛЬНИТИ ТА СИСТЕМАТИЗУВАТИ ВІДОМОСТІ ПРО ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ, ЇХ ГРУПИ ТА ВИДИ, УДОСКОНАЛЮВАТИ ВМІННЯ ВИЗНАЧАТИ ТИП ОДНОСКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ, СПОСІБ ВИРАЖЕННЯ В НИХ ГОЛОВНОГО ЧЛЕНА, ПРАВИЛЬНО ВИКОРИСТОВУВАТИ У МОВЛЕННІ ВИВЧЕНІ ВИДИ ОДНОСКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ.

2. РОЗВИВАЛЬНА:
РОЗВИВАТИ ВМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ ТА УЗАГАЛЬНЮВАТИ ВИВЧЕНИЙ МАТЕРІАЛ, РОЗВИВАТИ ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ УЧНІВ, КУЛЬТУРУ УСНОГО МОВЛЕННЯ, ПАМ'ЯТЬ, ЗДАТНІСТЬ ДО САМОСТІЙНИХ ВИСНОВКІВ.

3. ВИХОВНА:
ВИХОВУВАТИ ІНТЕРЕС ДО СИНТАКСИСУ, РІДНОЇ МОВИ, ФОРМУВАТИ ПОЧУТТЯ ПАТРІОТИЗМУ, НАЦІОНАЛЬНОЇ ГОРДОСТІ ДО РІДНОГО КРАЮ, ШАНОБЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ВЧИТЕЛЯ ЧЕРЕЗ ТВОРЧІСТЬ МОЛОДИХ ЛІТЕРАТОРІВ ТЕРНО¬ПІЛЛЯ.

ЗАВДАННЯ: ЗАБЕЗПЕЧИТИ УСВІДОМЛЕННЯ І ЗАСВОЄННЯ ОСНОВНИХ ВІДОМОСТЕЙ ПРО ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ, ВИРОБИТИ ПРАКТИЧНІ УМІННЯ І НАВИЧКИ, ЗОСЕРЕДЖУЮЧИ ГОЛОВНУ УВАГУ НА СЕМАНТИЦІ, СТРУКТУРНО - ГРАМАТИЧНИХ, ІНТОНАЦІЙНИХ, СТИЛІСТИЧНИХ ОСОБЛИВОСТЯХ ОДНОСКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ, НАВЧИТИ ШКОЛЯРІВ ПРАВИЛЬНО ВЖИВАТИ ДАНІ РЕЧЕННЯ У МОВЛЕННІ.


ТИП УРОКУ:
УРОК ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМА¬ТИЗАЦІЇ ВИВЧЕНОГО ТА ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ:
1. СЛОВЕСНІ: БЕСІДА
2. ПРАКТИЧНІ: МЕТОД ВПРАВ.
З. ІНТЕРАКТИВНІ: РОБОТА В МАЛИХ ГРУПАХ, МЕТОДИ" КОЛО ІДЕЙ",
« МОЗКОВИЙ ШТУРМ",» СВІТЛОФОР."
4. НАОЧНІ: РОБОТА З АЛГОРИТМАМИ, ІНДИВІДУАЛЬНИМИ КАРТКАМИ.

ОБЛАДНАННЯ: РОЗДАТКОВІ ТАБЛИЦІ - АЛГОРИТМИ, ПІДРУЧ¬НИКИ, КАРТКИ ІЗ ЗАВДАННЯМ, ЗБІРКИ ПОЕЗІЙ Т. МОКРЕЦЬКОЇ.

ХІД УРОКУ

ВОСТАННЄ ПОДИВЛЮСЬ НА ШКОЛУ.З ЇЇ ЖИТТЯ, ЯК ТІНЬ Я ЗНИК, ВОСТАННЄ СТОЮ В ДРУЖНІМ КОЛІ. ВОСТАННЄ... Я Ж БО ВИПУСКНИК.
(Т.Мокрецька зб.„Вишиванка слова,,)

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
- Перевірка відсутніх.
Клас поділений на п'ять груп. У кожній з груп є керівник, призначений вчителем, який вирішуватиме за певних обставин, хто буде теоретиком, а хто практиком. Керівник групи є і красномовцем.
Учитель: дивлячись на ваші схвильовані обличчя, пригадалася мені народна мудрість: „Слова щирого вітання дорожчі частування,,. Діти, усміхніться, привітайте усмішкою один одного - і до вас прийде радісний настрій, а значить ви будете впевнені в собі

А тому, розкривши всі свої здібності під час уроку, вкінці ви зможете сказати: мені це вдалося.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ.

III. ПОВТОРЕННЯ СИСТЕМИ ПОНЯТЬ, ХАРАКТЕРНИХ ДЛЯ ОДНОСКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ.
Учитель: для встановлення рівноваги я кидаю вам виклик, взявши за основу метод мозкового штурму. Думаю, що ви зможете відповісти на два поставлених питання для групи.
I. 1) Чим відрізняється двоскладне речення від односкладного?
2) На які групи поділяються односкладні речення?
II. 1) Які речення називаються означено - особовим?
2) Які речення є узагальнено - особовим?
III. 1) Дати визначення неозначено - особовим реченням.
2) Безособові речення - це....
IV. 1) Що ж то за називні речення?
2) У яких стилях мовлення вживаються односкладні речення?
V. 1) При якій умові речення, в якому є лише підмет не може вважатися називним?
2) Чи можуть бути односкладні речення частиною складного речення?
Учитель представляє групи :
1. спеціалісти означено - особових речень
2. спеціалісти узагальнено - особових речень
3. спеціалісти неозначено - особових речень
4. спеціалісти безособових речень
5. спеціалісти називних речень.
Учитель представляє керівників груп, які самі обирають теоретиків, практиків у своїй групі.
Учитель: наступна наша вправа - гра «Світлофор», мета якої перевірити ваші знання та вміння застосовувати їх на практиці, а також навчити вас здійснювати самоконтроль своїх знань. Виконавців цього завдання визначають керівники груп і заодно контролюють своїх учнів.
Нагадую, що зелений колір - це так, а червоний - ні.
1.Речення - Згаяного часу конем не здоженеш - є узагальнено – особове- так(зелений).
2.Із наведених дієслів сиджу, сидіть, сідаймо, сиділи, дієслово сиділи не виступає головним членом безособових речень – так (зелений).
3. Радіємо, радіти, радійте. Із цього ряду дієслів дієслово радіємо - головний член безособового речення. - ні ( червоний )
4. Речення - Розумну річ приємно й слухати - означено - особове. - ні
( червоний).
5. Речення - За рідний край життя віддай. - узагальнено - особове. - так ( зелений)
6. Кали нова сопілка чарівна - неозначено - особове речення. Ні
( червоний).
Керівники груп оцінюють гравців.
Учитель: а зараз диференційовані завдання творчого характеру.
І. Для учнів із початковим рівнем знань змоделювати народні вислови, дібравши й продовження.


а до їди таки бийте.
з боргами вставатимеш а робить за комара. вертаєшся до хліба
щастя шукає
то не буде й скуки.
Довго спатимеш - До роботи не силуйте - З'ївши калач - їсть за вола - Не сиди склавши руки Лежачи на боці -

ІІ.Для практиків кожної групи - робота з підручником, виконати вправу 233, створити кодовий диктант. Для виконання вправи можете користуватися алгоритмами, які є у вас в папках. Пригадайте, що це за такий вид вправи.
Відповідь учнів.
1=2, 1=2, 1=2, 2=1, 1=2, 1=2, 1=1
Учитель: який же урок без роботи біля дошки. Я запрошую до дошки трьох бажаючих учнів з різних груп. Зробити синтаксичний розбір речень.
Учитель роздає картки з строфами віршів, учень вибирає
односкладні речення, робить їх розбір.(додаток 1)
Для керівників груп. Ви є спеціалістами певного виду односкладних речень. Використовуючи односкладні речення своєї групи, запишіть одним реченням, як ви підбадьорюєте себе, коли зазнали невдачі, а другим реченням, як ви хвалите себе, коли зазнали успіхів.
1. Не сумуй. 1. Так тримай!
2. Не намучишся - не научишся!
3. Ще й нас оцінять! 3. Нас побачили!
4. Так хочеться жити, працювати, 4. Не хочеться на цьому зу -
зазнавати удачі. пинятись, а хочеться йти далі.
5. Це не кінець! 5. Молодець!
Перевірка виконаних завдань.
Учитель: а зараз переходимо до другої частини уроку - розвитку мовлення, перевірки домашнього завдання. Як же використовують односкладні речення у мовленні, в яких стилях мовлення переважають односкладні речення? Щоб відповісти на ці питання , вам вдома треба було попрацювати із підручником, проаналізувати третю збірку поезій Т.Мокрецької «З великої літери». Зовсім недавно на уроці української літератури ми працювали над темою „Україна в творчості земляків,, і дехто із вас вибрав акровірш нашої випускниці на дану тему. А ще у суботу в школі проходила зустріч із випускниками школи і саме цій події Таня присвятила вірш,, ШКІЛЬНІ РОКИ,, причому написаний односкладними реченнями. (Про Т.Мокрецьку – додаток 2,3))
Перша група : додатки – 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. (означено-особові) Аналізує вірш за вибором.- 6,
Друга група: розповідають про використання узагальнено - (узагальнено-
особових речень у різних стилях мовлення. особові)
Третя група: „Шкільні роки,, - Додаток 17 (неозначено-особові)
Четверта група: додатки – 11, 12, 13, 14. (безособові) Аналізує вірш - 13.
П'ята група : додатки 15, 16. (називні) Аналізує вірш - 15.
Учитель: то хто може підвести підсумок. Чи можна,
використовуючи односкладні речення, писати поезію, причому різної тематики, різної форми.?
Відповідь учня.
Учитель: І остання форма роботи на уроці. Ви працювали вдома із поезією. Хто вчитувався у зміст, хто спостерігав за формою вірша, хто шукав односкладні речення. А от Оксанка Федишин, як художниця класу, створювала малюнки. І якщо авторка за допомогою односкладних речень передавала такий глибокий зміст у формі поезії, Оксана цю поезію передавала малюнком, то вам я про¬поную написати коротенькі мініатюри на цю ж тему, що у вірші чи на малюнку. Для цього завдання у вас 5 хв.
Звучить музика, діти пишуть твори, а вчитель тим часом оцінює учнів.
Керівники груп, вони ж оратори - красномовці, зачитують кращі твори . твори.
Учитель оцінює учнів, підводить підсумок.
Отже, діти, ви ще раз переконалися, що , використовуючи односкладні речення можна говорити чітко, правильно, красиво. А тому ще Марк Ціцерон сказав: „ По - справжньому красномовний той, хто про звичайні явища висловлюється просто, про великі -велично, а про посередні - стримано.,, Сподіваюся, що саме таких принципів щодо своїх висловлювань ви будете дотримуватися. А тепер повернімося до епіграфа уроку і спробуймо його пояснити. ( зміст і використання односкладних речень)

Домашнє завдання:
1. Високий і достатній рівні - із підручника „Українська література,, виписати 5 односкладних речень, зробити їх синтаксичний розбір, користуючись алгоритмом характеристики односкладного речення.
2. Виписати 5 односкладних речень, підкреслити в них головні члени речення.

Додаток 1
1.
В ТВОЮ ГОЛОВУ ВКЛАДЕНО ЧІП.
ТВОГО СЕРЦЯ КОД ЛЕГКО ВГАДАТИ.
ТВОЯ ДУМКА – ПРОСТИЙ ЛИШЕ ДРІБ.
ТВОЮ ВОЛЮ СХОВАЛИ ЗА ГРАТИ.
2.
БАГАТО ПРО ТЕБЕ ЩЕ МОЖНА СКАЗАТИ.
ЗОЗУЛЕЮ, МАБУТЬ, ПРИРЕЧЕНИЙ СТАТИ.
ТОБІ ТОПЧУТЬ ДУШУ – ТИ ТІЛЬКИ ВСМІХНЕШСЯ…
ЧУЖИХ ПОВАЖАЄШ, ІЗ БРАТОМ ГРИЗЕШСЯ.
3.
НІ! СУДИТИ ТЕБЕ НЕ ЗБИРАЮСЬ.
ТЕБЕ СУДЯТЬ ВЖЕ ДІТИ ТВОЇ.
ТАМ ЗІГРІВСЯ, ЛЕТИ ВЖЕ ДО КРАЮ.
ПОВЕРТАЙ ДО СВОЄЇ ЗЕМЛІ.
4.
КРОК
САМОТИ ПО БАЙДУЖИХ СТЕЖИНАХ…
КРОК
ТИХИЙ КРОК НІЧИЄЇ ДИТИНИ

Додаток 2
Хай зійдуть зерна поетичного слова…
Ще тиша ця така святкова.
Лиш музика дощу бринить...
Я доторкаюся до Слова –
О Боже, освяти цю мить1.
Слова поетеси нашого Тернопілля Ганни Костів-Гуски є кредом для зовсім юної учениці 7-го класу Переволоцької школи Мокрецької Тетяни Андріївни.
Струнами серця і дупгі з Божої благодаті вона доторкається до глибини слова народного, до цілющого .джерела нації української - до мови.
Народилася Таня 2 червня 1989 року в дуже загадковому і чарівному селі Переволока, що на Бучаччині. З дитячих літ її очі випромінювали радість життя, вона часто губилася в розмаїтті польових квітів, милуючись їхньою красою, вбачаючи в них свою дитячу казку.
Навчаючись в школі, радує батьків своїми успіхами. Кожен навчальний рік закінчує з відмінними оцінками. Прощаючись із початковою школою, під час урочистого випускного вечора присутні почули слова першої вчительки Богдани Іванівни Птиць: "Це наша майбутня поетеса". Свій перший вірш Таня написала в третьому класі. А починався він словами: "У моє віконечко заглядає сонечко". Мабуть, ясні промінчики сонця надихнули і продовжують надихати Тетяну на нові поетичні рядки.
З 5-го класу стає активною учасницею Міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика і досягає неабияких результатів: 5 клас - 2001 рік - перше місце в першому етапі, третє місце в другому етапі і четверте місце в третьому етапі конкурсу. Нагороджена Дипломом Ліги українських меценатів за підписом П. Яцика. В цьому ж році прийняла участь в обласному конкурсі творів під гаслом:"Земле Шевченкова, земле Франкова". Зайняла перше місце в області. Як нагорода - триденна подорож по Шевченківській землі.
6 клас - 2002 рік - перше місце в першому етапі, трете місце в другому етапі конкурсу. Нагороджена премією Освітньої Фундації імені П. Яцика і Дипломом за підписом міністра освіти і науки України В. Кременя.
7 клас - 2003 рік - перше місце в першому етапі і четверте місце в другому етапі конкурсу, а також: перше місце в другому етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови.
Вірші Мокрецької Тетяни часто можна прочитати на сторінках районної газети "Нова Доба", обласної газети "Вільне життя" та Харківської дитячої газети "Журавлик".
У збірці "Вишиванка слова" - перші поетичні рядки Тані. Багата, поетична, образна мова свідчить про глибину думок, про культуру мовлення, про вміння вибирати слова красиві, мудрі, величні. І найбільше у збірці віршів про Україну. Це свідчення того, що Таня надзвичайно любить свій край, вірить у майбутнє своєї держави.
Сонечко квітне в долонях у річки. Цвітом весняним думки розпліта. Я вірю у тебе, країно-смерічко, Я вірю у твої майбутні літа. Отож, я вірю, що прекрасне і дзвінке слово Тетяни буде радувати батьків, бабусю, дідуся, вчителів ще не один рік. Адже це Слово - живе, бо зродилось з великої любові до мови. Воно віще, бо іскриться у Тані надією. А головне, вона слухає Слово душею, бо воно із пісні народної виспівалось, із молитви до Бога вияснилось.
То прийми, Боже, молитву Тані і поблагослови її творчі починання.

Вчитель української мови і літератури
Переволоцької СЗОШ
Мокрецька Любов Тарасівна




Додаток 3
Не маю жодного сумніву, що школярка-поетеса Тетяна Мокрецька невипадково назвала цю книжку своїх поезій «З великої літери». Бо й справді – ще рік. Ще якийсь час і наша повага до буденних речей – землі, джерельної води, веселого й прозорого дощу, лісу, трави, квітів, врешті-решт, і нас із вами, українців, - мусить незмірно зрости, доки не перевтілиться в оте високе і святе почуття, що за усіх часів і в усіх народів називалося наче й простим, але й могутнім і всеоб’ємним словом – Гідність.
Зичу їй, Тетяні Мокрецькій, світлих і щасливих кроків – мандрівки на крутій і нелегкій літературній стежці.

Б.І.Бастюк
Голова Тернопільської обласної
організації НСПУ

Додаток 4
Все
Ну от і все. Не треба слів солодких.
Слова давно вже втратили свій зміст.
Між нами прірва темна та глибока,
І не звести нам понад нею міст.

Ну от і все. Прощатися не вмію,
Собі залишу спогадів печаль.
Пробачила усе. І вся я розумію,
Але чомусь у серці плаче жаль…


Додаток 5
Вірус
Поясни мені лиш одне:
Як прожити між мріями і світом?
Як над прірвою знову злетіти?
Як забути мені тебе?

Поясни мені лиш одне:
Нащо в серце ти знов увірвався?
Все стоптав, з усього насміявся
І по вітру розвіяв усе?

Поясни мені лиш одне:
Чи проллються ще сльози у ріки?
Чи від тебе ще є якісь ліки?
Ні, ти – вірус, що душить мене.



Додаток 6
Українець
Не знаєш.
Не чуєш.
Не бачиш.
Існуєш.
Схиляєш.
Зникаєш.
Стираєш.
Блукаєш.
Байдужий.
Покірний.
Німий.
Малослівний.
Сидиш
І ховаєшся.
Плачеш.
Вклоняєшся.
Багато про тебе ще можна казати,
Зозулею, мабуть, приречений стати.
Тобі топчуть душу – ти тільки всміхнешся,
Чужих поважаєш, із братом гризешся…
В країні своїй ти, як раб чи чужинець,
І з літери пишеш малої – українець…

Додаток 7
Пробудись
Не мовчи!
В твоїм серці живуть слова.
Кричи!

Не пливи
Непорушно за хвилею часу.
Живи!

Не ховай
Свої очі в долоні від жаху.
Вставай!

Піднімай!
І буди свою землю, народ.
Не дрімай!

Подивись!
З братом рідним обіймись.
Пробудись!

Додаток 8
Сповідь
(дітей, чиї батьки за кордоном)
Але ж нормально і щасливо жили…
Вирішила. Відлетіла. Покинула.
Не слухала. Не думала. Не поверталась.
Ми зростали, виховували себе і часто
п’яного від розпачу батька.
Дзвонили. Писали. Просили.
Не чула. Збайдужіла. Присилала «обдерте багатство».
Ми ненавиділи гроші, вони в нас вкрали сім’ю.
Вона ж їх любила, заради них жила.
В нас багато недоліків – ми не винні…
Вона не розуміла.
Змужніли. Виросли.
Збайдужіли. Закам’яніли.
Приїхала.
Пізно.

Додаток 9
Зірка

Загадай бажання, коли впаде зірка,
Аби все здійснилось, аби все збулось.
Знаєш, жити так важко, інколи – так гірко,
Але все минає, коли поруч хтось.

Загадай бажання, коли зірка згасне,
Вір у диво світу, вір у чудеса.
Знай, в житті твоєму є таки прекрасне,
Бо тебе зігріють теплі небеса.

Загадай бажання, коли зірка в’яне,
І надій у серці не згаси вогонь.
Знаєш, кинь на вітер помисли погані,
Зцілить тебе ніжність маминих долонь.



Додаток 10
Вчительці
Почую плач лелеки,
Побачу явір сивий.
І в серці десь далеко
Твій голос лине.

Тепер мене за руку
По світу водить доля.
В душі твоя наука,
Учителько-тополе.

Буває, сили гаснуть,
Сльози затьмарять очі.
І раптом гоїть рани
Твоє слівце пророче.

Твій теплий ясний погляд
Мій шлях земний зігріє.
Розмиє усі болі,
Учителько-леліє.

Вклонюсь тобі за слово,
Вклонюсь за знань скарбницю,
Вклонюсь за рідну мову,
Учителько-зірнице

Додаток 11
Героям
І ще хоч би раз дихнути
Та в жмуток слова згребти,
Ще хоч би молитву шепнути,
Ще б серцем додому прийти.

Та ні… сталь впилася в груди,
Порвала життя на шматки.
Та ні… і слів більше не буде.
Застигли поеми рядки.

Розсипались роси червоні,
Смерть стерла рум’янець з щоки.
Кричать до небес бліді дзвони.
Та їх чують тільки шпаки.

А так ще хотілось молитись,
За жменьку повітря вхопитись…

Додаток 12
***
Запечатано осінню,
Закинуто вітром.
Оплакане росами
У зів’ялих квітах.
Зажурене небом,
Сонцем не зігріте.
Нікому не треба
Осіннього літа.

Додаток 13
Золото
Скувало усе в мертвім сяйві.
Золото
Повінчало занімілі мальви.
Золото
Посипалось градом на квіти
Золото
Обліпило посохлі віти.
Золото
Осінь сипле без ліку.
Золото…
Від нього немає ліків.

Додаток 14
Встань з колін
Тунель.
Лабіринт.
Коридор.
Душа загубилась у світі.

Згадка.
Ребус.
Кросворд.
Від проблем не знаєш, де дітись.

Кайдани.
Ключі.
Ланцюги.
Скували руки і волю.

Дощі.
Ураган.
Сніги.
Вінчають гірку твою долю.

Життя.
Наполегливість.
Кров.
Відмолено волю устами.

Віра.
Надія.
Любов.
Вставай! Обнімися з братами.

Додаток 15
Кроки дитини
Крок
Коридором колючої ночі.
Крок
Порожнеча нечутно регоче.

Крок…
Крок самотності. Жаху і болю.
Крок.
Убиває хтось тишу без бою.

Крок
Самоти по байдужих стежинах…
Крок…
Тихий крок нічиєї дитини…

Додаток 16
Осінь
Листя.
Сум.
Вальс.
Шум.
Сльози.
Небо.
Грози.
Верби.
Вогонь.
Сяйво
Долонь.
Мальви.
Жовто.
Просто
ОСІНЬ…

Додаток 17
Шкільні роки
Загубилися в класах.
Заховались за парти старі
І припали пилюкою часу
Стали брудом у букварі.

Заворожені першим коханням.
Розчаровані інколи ним.
Відіспались на парті останній.
Пролетіли уроком гучним.

Перший дзвоник і дзвоник останній
В них відбиток дитинства руки.
Назавжди вони врізались в пам'ять
Незабутні шкільні роки.

24.01.2010р.

Світлини:



















Категорія: МОКРЕЦЬКА Л. Т. | Додав: Maria (05.03.2013)
Переглядів: 2091 | Теги: Мокрецька Любов Тарасівна, поезія, урок-узагальнення, односкладні речення, художній стиль мовлення, сві, Тетяна Мокрецька, Переволоцька ЗОШ І-ІІІ ст.. | Рейтинг: 3.0/1
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Форма входу

Категорії розділу

ЯРЕМКО М. Ф. [8]
Вчитель світової літератури Бучацього колегіуму та ліцею
КЕРНИЦЬКА Л. І. [2]
Вчитель світової літератури Переволоцької ЗОШ І-ІІІ ст.
МОКРЕЦЬКА Л. Т. [10]
Вчитель української мови та літератури Переволоцької ЗОШ І-ІІІ ст.
ВІДКРИТИЙ УРОК [1]

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міні-чат

Друзі сайту